شیمیایی شیمیایی آمبولانس حمله تروریستی

شیمیایی: شیمیایی آمبولانس حمله تروریستی نیروهای مردمی عراق بین الملل عراق تروریست های داعش داعش

گت بلاگز علمی پزشکی گنج سلامتی را با استفاده از این ترکیبات طبیعی به دست آورید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی در خصوص علائم کمبود ویتامین‌ها در بدن و منابع غنی از ویتامین‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

گنج سلامتی را با استفاده از این ترکیبات طبیعی به دست آورید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی کلوب خبرنگاران؛ مصرف تمام گروه های غذایی در برنامه غذایی روزانه جهت برخورداری از جسمی سالم اهمیت بسزایی دارد. افزون بر نقش رژیم غذایی متنوع و متعادل در سلامت جسمانی افراد، دریافت کافی ویتامین ها و املاح تاثیر چشمگیری در شادابی و نشاط افراد ایفا می کند؛ بنابراین آشنایی علایم کمبود ویتامین و منابعی که در آن ها این ویتامین ها یافت می شوند، مهم است.

مواد غذایی مهم جهت بدن از نظر ارزش غذایی
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در خصوص مواد غذایی مهم جهت بدن بیان کرد: پروتئین ها وظیفه رشد و ترمیم بافت های بدن را به عهده دارند و مقادیر اضافی پروتئین به عنوان منبع انرژی در بدن ذخیره می شود، محصولات پروتئینی مانند گوشت و ماهی، چهار مغز و سویا سرشاز از پروتئین هستند.

عبارات مهم : سبزیجات

وی اظهار کرد: کربوهیدرات ها مشمول بر مواد قندی و نشاسته ای هستند و نخستین گروه از مواد غذایی بوده که در بدن تبدیل به انرژی می شوند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: چربی ها از موادی مانند شیر و انواع روغن ها به خصوص روغن زیتون بو دار، کنجد و آفتابگردان به دست می آیند.روغن هایی که از گیاه های تولید می شوند در صورتی که خالص باشند بسیار بافایده بوده، مقادیر اضافی روغن های گیاهی باعث نرمی و لطافت پوست می شود.ولی روغن های جامد و مایع صنعتی باعث تجمع چربی در زیر پوست، اطراف شکم و موجب اختلالات قلبی- عروقی می شود.
عظمایی تاکید کرد: ویتامین ها انواع مختلفی مانند ویتامین A ،E ،C ،K ،H ،D دارند و گروه ویتامین های B مانند B1 ،B2 ،B3 ،B6 ،B12 هستند که آهن، املاح و مواد معدنی زیاد در سبزیجات، میوه ها، غلات، حبوبات، روغن ها موجود هستند.
وی با بیان اینکه ویتامین ها مواد آلی هستند که جهت سوخت و ساز مواد غذایی، اعمال حیاتی بدن، رشد و نمو و تندرستی بدن ضرورت دارند، عنوان کرد: رژیم های غذایی ناسالم و ناقص باعث کمبود ویتامین ها و منجر به بیماری می شوند، همچنین ویتامین ها موجب تسهیل سوخت و ساز بدن، اسید آمینه، چربی و کربوهیدرات ها می شوند و رشد، نمو و ترمیم سلول های بدن را میسر می سازند، بعضی از ویتامین ها نیز جذب مواد غذایی در روده را به همراه دارند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به 2 دسته کلی ویتامین ها تصریح کرد: ویتامین های A، D، E و K محلول در چربی و ویتامین های B و C محلول در آب محسوب می شوند که ویتامین A در میوه های زرد و نارنجی مانند موز یا هویج یافت می شوند و ویتامین های محلول در چربی جهت جذب نیاز به روغنی مانند روغن زیتون دارند.
ویتامینA
عظمایی گفت: ویتامین A در کبد انسان ذخیره می شود، اگر کبد به اندازه کافی این ویتامین را تولید نکند، اختلال در بینایی و شب کوری ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: اختلال در باروری مردان و سیستم ایمنی، سقط خود به خودی جنین، کم خونی، آسیب به رشد بدن، ضعف عمومی و پرسشها پوست و مو از اختلالات ناشی از کمبود ویتامین A به شمار می آیند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: ویتامین A در جگر، سبزیجات پربرگ و تیره مانند جعفری و میوه هایی مانند موز و هویج موجود هست، هویج حاوی ماده ای به نام “بتاکاروتن” بوده که بعد از ورود به کبد تبدیل به ویتامین A می شود، ولی جهت این منظور مورد نیاز است که حتماً چند قطره روغن زیتون به آب هویج افزوده شود.


ویتامینD
عظمایی تاکید کرد: ویتامینD در اثر تابش مستقیم نور خورشید در بدن ساخته می شود، در مکان هایی که نور خورشید کم تابیده شود افراد دچار کمبود ویتامین D می شوند که در زرده تخم مرغ، روغن ماهی، خرما و پسته این ویتامین وجود دارد و به منظور جذب بهتر ویتامین D باید آن به همراه کلسیم و پروتئین مصرف شود.
وی توصیه کرد: میانسالان و سالمندانی که دچار پوکی استخوان هستند جهت برطرف شدن این مسئله باید پنیر محلی، سبزی (پونه کوهی)، گردو و چند عدد خرما را به همراه نان سبوس دار مانند نان سنگک به عنوان وعده شام مصرف کنند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه ویتامین D در پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند افسردگی و سرطان نقش موثری را ایفا می کند، اظهار کرد: این ویتامین در پیشگیری و درمان ام اس نیز تاثیر چشمگیری دارد.
ویتامینB
عظمایی عنوان کرد: ویتامین B نقش موثری در حفظ انرژی و سلامت بدن دارد.این ویتامین در بدن ذخیره نمی شود و باید از طریق مصرف مواد غذایی تامین شود، از بین گروه ویتامین های B تن ها ویتامینb12 در کبد جهت مدت طولانی ذخیره می شود.
ویتامینb1 (تیامین)
وی تاکید کرد: این ویتامین نقش بسیار مهمی در تولید انرژی ناشی از مصرف غذاها به عهده دارد، از منابع سرشار از این ویتامین می توان به حبوبات، نان و برنج سبوس دار، ماهی، جگر، شیر و گوشت بدون چربی اشاره کرد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: اختلال در عملکرد قلب، دستگاه عصبی و اشتها، یبوست، بی خوابی و پرکاری تیروئید از علائم ناشی از کمبود ویتامین b1 محسوب می شوند.
ویتامینb2 (ریبوفلاوین)
عظمایی نان های سبوس دار، سبزیجات پر برگ، شیر، تخم مرغ و گوشت بدون چربی را از منابع غنی از ویتامین b2 دانست و بیان کرد: کمبود این ویتامین باعث حساسیت بیش از حد به نور، امراض و ضایعات پوستی مانند شکاف و ترک در گوشه لب و دهان و خارش چشم و جاری شدن اشک از آن می شود.
ویتامین b3 (نیاسین)
وی اظهار کرد: حبوبات، نان و برنج سبوس دار، تخم مرغ و گوشت فاقد چربی سرشار از ویتامین b3 هستند. بی اشتهایی و بیماری پلاگر از عوارض ناشی از کمبود این ویتامین به شمار می آیند.
ویتامینb6
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: علائمی مانند ضعف، بی خوابی نوروپاتی محیطی، التهاب زبان، تهوع صبحگاهی، احساس تهوع در زنان باردار، وحشت و هیستریک و اختلال در سلامت لثه و دندان ها از عوارض ناشی از کمبود ویتامین b6 در بدن محسوب می شوند.
عظمایی تاکید کرد: ویتامینb6 در جوانه گندم، حبوبات، غلات، گوشت، موز و سبزیجات به وفور یافت می شود.
ویتامین b12
وی تصریح کرد: ویتامین b12 نقش خونسازی را به عهده دارد و باعث برطرف کم خونی می شود، این ویتامین در رشد کودکان نقش موثری را ایفا می کند، جگر، قلوه، شیر، ماهی، سبزی و میوه از منابع غنی ویتامینb12 به شمار می آیند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کمبود ویتامین b12 موجب کم خونی، اختلالات عصبی، استرس های مزمن، بی حالی و خستگی زودرس می شود.
ویتامین C
عظمایی بیان کرد: ویتامین c باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ، حفظ سلامت قلب و عروق و محکم شدن لثه و استخوان ها می شود، این ویتامین همچنین در جلوگیری از بروز امراض نظیر سرماخوردگی نقش موثری دارد.
وی اظهار کرد: ویتامین c در انواع مرکبات (لیموشیرین و لیموترش)، آب میوه ها، گوجه فرنگی، انواع انگورها، سبزیجات، فلفل سبز و چهارمغز(فندق، گردو، بادام و پسته) وجود دارد، پرسشها در لثه، استخوان ها و دندان که باعث بروز بیماری اسکوربیت و خونریزی داخلی می شود از علائم کمبود ویتامین c است.


ویتامین K
این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد : ویتامین k به وسیله تصویر العمل هایی داخل روده تولید می شود و وظیفه انعقاد خون را به عهده دارد، این ویتامین از خونریزی نیز جلوگیری می کند که از منابع غنی ویتامین k می توان به یونجه و شبدر اشاره کرد.
ویتامین E
عظمایی تاکید کرد: ویتامین E جهت بقای زندگی انسان بسیار مهم است . ویتامینE در سبزیجات تازه ، روغن های گیاهی، غلات ، حبوبات، جوانه ها (جوانه گندم) و زرده تخم مرغ وجود دارد.
وی تصریح کرد: کمبود ویتامین E موجب اختلالات در عملکرد گلبول های قرمز و سیستم ایمنی، ناباروری و پرسشها جنسی می شود. این ویتامین جهت مبتلایان به اختلالات مغزی همچون آلزایمر ، پارکینسون و سندرم پای بی قرار بافایده است.ویتامینE همچنین باعث برطرف بی حسی اندام ها نیز می شود.
آهن
این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: افراد جهت تامین آهن مورد نیاز روزانه خود باید از مواد غذایی همچون برگ چغندر، اسفناج، بامیه، چهارمغز و میوه ها استفاده کنند.
کلسیم
عظمایی اظهار کرد: کمبود کلسیم باعث پوسیدگی دندان، پوکی و نرمی استخوان می شود. از منابع غنی کلسیم می توان به شیر، غلات، سبزیجات، جوانه گندم، کشک، یونجه، گردو، بادام، گوشت، تخم مرغ، ماهی، کشمش، فندق، مغز استخوان، روغن ماهی و عسل اشاره کرد.

فسفر
وی بیان کرد: فسفر یک ماده معدنی است که بیش از یک درصد کل بدن را تشکیل می دهد و به عنوان دومین ماده فراوان در بدن آشنا می شود، حدود 80 درصد از فسفر موجود در بدن در استخوان و دندان ها و 20 درصد از آن در سایر اندام های بدن و خون وجود دارد، هضم و جذب فسفر در دستگاه گوارش به وسیله آنزیم های گوارشی در ابتدای روده انجام می گیرد.
عظمایی یادآور شد: فسفر موجب تقویت حافظه، کارکرد خوب مغز، جذب ویتامین D در بدن و همراه با کلسیم باعث محکم شدن استخوان ها می شود، کمبود فسفر عوارضی همچون فراموشی، ضعف حافظه، درد مفاصل و پوکی استخوان را در پی دارد، فسفر در منابعی مانند ماهی، سبزیجات، جوانه گندم، پسته، بادام، فندق، گردو، کشمش، عسل، انجیر، عدس، گوشت گوسفند و میوه بِه موجود است.
گزارش از پگاه آقایی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سبزیجات | ویتامین | استخوان | سبزیجات | ویتامین | ویتامین C | ویتامین E | مواد غذایی | رژیم غذایی | مواد غذایی | برنامه غذایی

گنج سلامتی را با استفاده از این ترکیبات طبیعی به دست آورید

گنج سلامتی را با استفاده از این ترکیبات طبیعی به دست آورید

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog